Виховний захід "Космос далекий та близький"

https://drive.google.com/file/d/0B-e8tCCGs_YSV25MdUJjQUx0ams/view?usp=sharing

Захист проектів
«Космос далекий та близький»
Доброго ранку! - травам росистим!
Доброго ранку! - квітам барвистим!
Доброго ранку! - сонечку ясному,
людям усім і всьому прекрасному!
Доброго ранку, сонце і вітер!
Доброго ранку, ліси і поля!
Доброго ранку, плането Земля!
А всім присутнім зичимо здоров я і добра!
Вчитель:
 Ми зібралися з вами, щоб провести виховний захід назва якому «Космос великий і маленький». Сьогодні 12 квітня. Щороку в цей день відзначають Міжнародний день космонавтики. (слайд 1 Назва заходу)
Ще з давніх давен у людей виникав інтерес до космосу. І ми сьогодні поринемо у космічну подорож, будемо милуватись красою зірок і сузір'їв, подумки мандрувати іншими галактиками, уявляти себе частинкою безмежного простору, ім'я якого – Всесвіт.
Я запрошую до виступу нашу першу групу «Естети», які так талановито прикрасили наш клас своїми малюнками і підготували вірші до нашого заходу.
1)    Небо зорями рясніє,
 Таємниче і глибоке,
 Всесвіт нам бентежить мрії,
 Спонукаючи до дії,
 Розум радує і око.  
Оксамитова безодня
 Так притягує до себе!
2)    Пригадаємо сьогодні
 Тих, кому скорилось небо.  
Романтичних, геніальних
 Винахідників сміливих
  Завдяки яким реально
 В кожній хаті маєм диво.  
Про супутники космічні
 Ми говоримо буденно.
 Допомогою їх звично
  Користуємось щоденно.  
3)     Інтернет, зв’язок мобільний,
 Телебачення, прогноз,
 Спілкування з світом вільне –
 Змінює життя всерйоз!  
Пригадаймо відчайдуха,
Хлопця першого з Землі,
 Всесвіт мовчазний він слухав, 
Всміхнено епоху рухав 
На космічнім кораблі.  
4)    Щира шана тим землянам,
  Що на Місяці колись,
 Прапори Землі на славу 
Встановити спромоглись!  
З космосу – Земля тендітна,
  Невелика і блакитна, 
І кордони не помітні - 
Ніби спільно всі живуть… 
Мабуть так колись і буде,
  Бо як в космос вийшли люди,
 Й на Землі лад наведуть!
Вчитель:
-         Подивіться на зоряне небо (слайд 2)
-         Які почуття вас охоплюють? (подиву, цікавості, захоплення)
-         Чи хочете ви дізнатись про Всесвіт більше?
-         Якщо так, то прослухаємо  доповідь  групи «Історики». Діти, розкажіть, як розпочався шлях до космосу, хто стояв біля витоків космонавтики?
 Доповідь групи «Історики».
1)    У старогрецькій легенді розповідається про те, як два сміливці – Дедал та Ікар, перші у світі «льотчики», піднялися в небо (слайд 3). Вони змайстрували крила з пір’я, зліпивши його воском, і на них Дедал нібито перелетів з острова Крит до Греції. Ікарові ж не поталанило. Впевнений у силі своїх рук, на які надів крила, прагнучи досягти хмар, Ікар злетів так високо, що Сонце розтопило віск на його крилах, і вони розсипались. Ікар упав у море. Це була легенда.
2)    Але вже на межі 19-20 ст. було закладено основи космонавтики як науки, засновником якої вважають Костянтина Едуардовича Ціолковського (слайд 4). Ідеї Ціолковського створили лише теоретичну базу для майбутніх польотів. Знадобилося ще півстоліття розвитку науки й техніки, щоб втілити ці ідеї в життя.
3)     В ті часи про космічні польоти говорили як про фантастику. І ось 4 жовтня 1957 року почалася нова ера – ера освоєння космосу. 12 квітня 1961 року уперше в світі на космічному кораблі «Восток» здійснив політ перший космонавт планети. Ним був радянський космонавт Юрій Олексійович Гагарін. (слайд 5). Жителі Землі завжди із вдячністю запам’ятовують імена людей, що відкрили нову сферу людської діяльності. У цьому сузір’ї є також ім’я головного конструктора, нашого співвітчизника, академіка Сергія Павловича Корольова. (слайд 6)
4)    Слід назвати і інших наших співвітчизників, що зробили значний внесок у розвиток  космонавтики: Микола Іванович Кибальчич,  Юрій Васильович Кондратюк і, звичайно, перший космонавт незалежної України Леонід Костянтинович Каденюк (слайд 7).
Вчитель:
-         В чому ж полягали труднощі на шляху до освоєння космосу? Розкажуть нам група «Дослідники».
1)    Головна складність на шляху до космосу – це сила земного тяжіння.  Життя на Землі зароджувалося й розвивалося за постійної наявності сили тяжіння й пристосоване до неї. Якби її не було, не існувало б і самої Землі, Місяця, планет, Сонця, Галактики. Щоб упоратися із земним тяжінням, потрібно здійснити чималу роботу. (слайд 8)
2)    Тому розробити і запустити першу ракету, а також відібрати людей для підготовки до польоту у космос вимагало чималих зусиль. Вимоги до космонавтів висували високі: по-перше, ідеальне здоров’я з великим запасом міцності; по-друге, щире бажання зайнятися новою й небезпечною справою, здатність розвивати в собі задатки творчої дослідницької діяльності, сміливість і витривалість.
3)    Майбутні космонавти щодня займалися фізичною підготовкою й загартовуванням, здійснювали навчально-тренувальні польоти на літаках, стежили за станом організму, проводили короткочасні польоти в невагомості в спеціальних костюмах – скафандрах. (слайд 9)
4)    З 40 тисяч професій, які існують на Землі, професія космонавта найбільш складна, небезпечна й відповідальна. Це справжній подвиг. Подвиг науковий, технічний, але перш за все людський.
Вчитель:
-         А чи впливає освоєння космосу людиною на екологію і довкілля нашої планети Земля нам повідомлять група «Екологи».
1)    Дослідження й освоєння космосу вимагає застосування дуже потужних технічних засобів – космічних ракет. Це породжує екологічну небезпеку, наприклад, ближній космос забруднений величезною кількістю сміття (слайд 10), що включає різні фрагменти вже використаних технічних пристроїв. Зіткнення з ними – велика загроза для космічних апаратів.
2)    Найбільш небезпечним є викид хімічних речовин у процесі роботи реактивних двигунів: у навколоземний простір надходить в цей час величезна маса різних хімічних продуктів, в основному, газоподібних, причому деякі отруйні.
3)     Кількість сміття в космосі істотно зросла за останні десятиліття. Цю проблему потрібно вирішувати. Якщо сміття не прибирати, воно буде літати, поки не зіткнеться з чимось або не згорить в атмосфері. 
4)    Зараз докладаються великі зусилля з очищення засміченого людством космосу. Будемо сподіватися, що найближчим часом там стане набагато чистіше. Також маємо надію, що коли люди закінчать з очищенням космосу, вони направлять свої зусилля на прибирання  сміття на Землі. 
Вчитель:
-         А що ж окрім зірок можна побачити у космічному просторі? Про це нам повідомить група «Астрономи».
1)    Зірки завжди притягували людей, вони хотіли дізнатися, з чого вони складаються і взагалі, що це таке. Люди давно помітили, що одні зірки яскравіше, інші ні. Так відбувається, тому що вони далі від нас і світло йде від них довше. Всі ці подробиці змогли з'ясувати за допомогою телескопа. (слайд 11)Телескопом називається пристрій, який приймає електромагнітні випромінювання від будь-яких об'єктів, що знаходяться далеко. Далі ці випромінювання потрапляють на фокус, і виходить збільшене зображення.
2)    Всесвіт складається з величезної кількості космічних тіл. Щоночі ми можемо споглядати на небі зірки, які здаються дуже маленькими, хоча це і не так. Насправді деякі з них у багато разів більше Сонця.  Передбачається, що біля кожної самотньої зірки формується планетна система. Так, наприклад, біля Сонця сформувалася Сонячна система, що складається з восьми великих, а також малих планет, космічного пилу. (слайд 12) Ще з давнини люди об’єднували групи зірок у сузір’я і давали їм назви людей, тварин, рослин і речей. Зірки розташовані у космосі на великих відстанях одна від одної. Цікавий виняток з цього правила становить група зірок в сузір’ї Великої Ведмедиці (слайд 13)
3)    Земля – космічне тіло, оскільки є планетою, що відображає сонячне світло. Сім інших планет також нам видно лише завдяки тому, що вони відбивають світло зірки Сонця. Крім планет в Сонячній системі також є величезна кількість астероїдів, які ще називають малими планетами. (слайд 14) Астероїди – це космічні тіла Сонячної системи, звані ще малими планетами. Їх основна частина зосереджена між Марсом і Юпітером. Астероїди мають неправильну форму.
4)    Окрім астероїдів в космосі можна спостерігати і комети. Комети – це теж космічні тіла, що рухаються по витягнутих траєкторіях і наближаються в певний час до Сонця. Складаються вони з газу і пилу; обростаючи льодом, досягають розміру в десятки кілометрів. Наближаючись до зірки, комети поступово тануть. Від високої температури лід випаровується, утворюючи голову і хвіст, що досягає вражаючих розмірів. (слайд 15)
5)    Деякі космічні тіла долітають і до Землі, але, проходячи крізь товсті шари атмосфери, при терті розжарюються і розриваються на дрібні частини. Тому на нашу планету падали порівняно невеликі метеорити. (слайд 16)Явище це – аж ніяк не рідкість, оскільки метеорити зберігаються в багатьох музеях світу.
Вчитель:
-         Ось і ми з вами нещодавно побували в Аерокосмічному музеї м. Дніпра. (слайд 17-20). Давайте разом пригадаємо як це було і переглянемо невеликий репортаж. (перегляд відео)
Рекомендуємо всім за нагоди побувати в цьому музеї. Дізнатися багато нового, стати більш обізнаними в космічній галузі і приємно провести час.
Релаксація під музику.
Вчитель:
-         Діти, заплющте очі. Уявіть себе в космічному просторі. Подивіться праворуч і ви побачите найближчу до нас зірку – Сонце. Велика, гаряча вона світить і водночас зігріває вас своїм теплом. Подивіться ліворуч – прямо біля вас знаходиться планета Сатурн зі своїми величезними кільцями, а он неподалік пролітає комета, залишаючи після себе зоряний слід. Подивіться вниз – прямо під вашими ногами знаходиться наша рідна планета Земля. Спускайтесь на неї. Розплющуйте очі. Продовжуємо наш захід.
-         Що ж, ви добре попрацювали, знайшли багато цікавої і корисної інформації. А зараз побачимо, чи зможете ви виконати підготовлені мною заздалегідь завдання.
Група «Естети» - створити колаж «Сонячна система»
Група «Історики» - з'єднати фото відомих працівників космічної галузі з їх прізвищами.
Група «Дослідники» - скласти вірш Сенкан на задану тему.( Космос)
Група «Екологи» - придумати і намалювати попереджувальний знак про заборону засмічення рідної планети.
Група «Астрономи»  - На зоряному небі знайти і з'єднати між собою зірки так, щоб побачити сузір'я Великої Ведмедиці, а також зафарбувати зоряне небо.
Виступи груп.
Вчитель:
-         Ви молодці! Славно впорались з усіма завданнями. Наступним завданням я оголошую вікторину. Я задаватиму вам запитання, а ви працюйте активно, адже за кожну правильну відповідь ви будете отримувати зірочку. У кого в результаті буде найбільша кількість зірочок – той оголошується найкращим знавцем космосу і отримає за це справжню медаль.
-         Людина, яка перша побувала у космосі? (Юрій Гагарін)
-         Перший космонавт незалежної України? (Леонід Каденюк)
-         Космічні тіла, що складаються з голови і хвоста? (Комети)
-         Тверде тіло, що впало на земну поверхню з космосу. ( Метеорит )
-         Група зірок, яким люди здавна давали назви людей, тварин, рослин і речей? (Сузір'я)
-         Зі скількох планет складається Сонячна система? (8)
-         Яка з планет має навколо себе кільця? (Сатурн)
-         Як звали людей, що здійснили перший політ за легендою? (Дедал і Ікар)
-         Як називається літальний апарат, який запускають у космос? (Ракета)
-         Сонце – це велика …(зірка)
-         Навколо Сонця планета Земля рухається по своїй … (орбіті)
-         Одяг космонавтів? (скафандр)
-         Який день ми сьогодні відзначаємо? (День космонавтики)
Що ж, підрахуємо здобуті зірочки. (нагородження переможця).
Вчитель:
-         Наш захід добігає кінця. Дякую вам за увагу і вашу роботу.








Комментариев нет:

Отправить комментарий